Konkurrence om data og overgange

[07.02.2017]

Dansk IT holder konkurrencen Disrupt Denmark, og Styrelsen for It og Læring stiller med en case om uddannelsesdata, som studerende kan dyste om.

Den 17.-19. marts holder Dansk IT Disrupt Denmark, der er et såkaldt hackathon, hvor unge og studerende mødes for at prøve kræfter med udviklingen af den offentlige sektor med afsæt i data og teknologi.Styrelsen for It og Læring har stillet en af de cases, som de unge kan vælge at arbejde med i udviklingen af en innovativ forslag på digitale løsninger til gavn for brugere og borgere.

Præmien til vinderne af Disrupt Denmark er billetter til konferencen Offentlig digitalisering, som finder sted i Aarhus den 22.-23. marts.

Datastrategi

Casen udspringer af Undervisningsministeriets nye datastrategi, der netop tager fat på, hvordan flere og bedre præsenterede data skal hjælpe lærere, skoleledere og andre aktører i sektoren ved at skabe mere direkte værdi – både for den enkelte elev i undervisningen og i skoleforløbet samlet set.

Opgavebeskrivelsen fra Styrelsen for It og Læring

”Gymnasierne ved i dag meget lidt om det faglige og sociale udgangspunkt for de elever som optages, selvom det er vigtigt for elevernes uddannelsesforløb. Hvordan kan eksisterende data om de optagne elever og deres uddannelsesveje bruges og visualiseres til gavn for såvel eleven og gymnasierne fx til holddannelse, tilrettelægning af undervisning, anbefaling af valgfag og forbedring af trivslen.”

Kontakt