Her kan du læse om, hvilke opgaver en institution inden for ungdomsuddannelsesområdet og voksen- og efteruddannelsesområdet har ved skift af studieadministrativt system (SA-system).
Ved skift af SA-system er der en række opgaver, som institutionen skal håndtere. Derudover skal institutionen informere en række myndigheder og samarbejdspartnere. Det er den enkelte institutions ansvar at sikre, at alle relevante organisationer og institutioner bliver orienteret, og at institutionen lever op til de eksisterende krav ved skift af SA-system.
Senest 2 måneder før den ønskede overgangsdato til et nyt SA-system skal institutionen informere følgende om skiftet:
Ud over Børne- og Undervisningsministeriet skal en række andre myndigheder orienteres. I nedenstående liste er samlet en række af de myndigheder, der skal orienteres i forbindelse med skift af SA-system. Listen er ikke udtømmende.
Vær opmærksom på, hvem der er relevant at orientere om skift af SA-system, eksempelvis faglige udvalg, leverandører af tredjepartssystemer, samarbejdsskoler om fx udveksling af data. For erhvervsuddannelserne gælder det særligt i forhold til elevflytning, -deling, -udlån og booking på eksterne skolehjem. For AMU kan det omfatte AMU-udlånsaktivitet. Det skal i disse tilfælde afklares, hvordan udveksling af data håndteres.
I oversigten, der henvises til nedenfor, kan du læse om, hvem der skal informeres, samt hvilke opgaver der skal håndteres, ved skift af SA-system. Opgaveoversigten er vejledende og ikke en udtømmende liste. Den indeholder både opgaver, som institutionen er ansvarlig for, og opgaver, som Styrelsen for It og Læring er ansvarlig for.
Opgaveoversigt ved skift af studieadministrativt system (version 1-12-2022) (viden.stil.dk)
Titel: Styrelsen for It og Læring
E-mail: fritvalg@stil.dk
Telefon: +45 33 92 50 00