60 forskere inden for pædagogisk it er nu samlet i netværk. Formålet er at bringe forskningsviden ud i praksis ved at styrke dialog, videndeling og samarbejde.
Der findes megen viden og megen forskning inden for pædagogisk it, og et nyt forskernetværk skal bidrage til, at denne viden bliver mere synlig og bruges i praksis i dagtilbud, grundskole og ungdoms- og voksenuddannelser.
Netværket har til formål at øge videndelingen mellem forskere, praktikere og Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling.
Forskernetværket mødes første gang mandag den 1. februar. Her skal forskerne tage udgangspunkt i den netop udkomne ”Analyse af videnspredning med fokus på spredning af forsknings- og udviklingsviden med relevans for grundskolens praksis”. Analysen viser, at der ikke sker særlig meget videndeling mellem forskerne og dem, der skal bruge deres viden i praksis, og derfor inviterer Styrelsen for It og Læring forskerne til blandt andet at drøfte, hvordan denne udfordring kan løses.
Det er Styrelsen for It og Læring, der har samlet forskerne i netværket.