En ny rapport afdækker digitale læremiddelproducenters erfaringer med at arbejde med data i forhold til elevernes faglige progression.
Undervisningsministeriet, Digitaliseringsstyrelsen og KL gennemfører i regi af samarbejdet om it i folkeskolen et projekt om progressionsdata i folkeskolen. Formålet med projektet er at give videns- og praksisbaserede anbefalinger til, hvordan data om elevernes progression kan sammenstilles, vises og understøtte at danske skoleelever bliver så dygtige, som de kan.
I forbindelse med projektet er der gennemført en spørgeskemaundersøgelse blandt producenter af digitale læremidler. Resultaterne er præsenteret i ”Rapport om data i digitale læremidler”. Undersøgelsen afdækker om data, der skabes ved elevernes brug af digitale læremidler, let kan udveksles med fx læringsplatforme. Data kan fx være resultatdata, aktivitetsdata eller selvevalueringer.
Rapporten kan hentes her (pdf)
Opfølgning på rapportens konklusioner vil ske i regi af styregruppen for it i folkeskolen.
Projektet gennemføres af et konsortium, som består af:
Du kan læse mere om projektet her (uvm.dk)
Titel: Chefkonsulent
E-mail: Simon.Reusch@stil.dk
Telefon: +45 35 87 88 68