Kom og se DM-finalen i digitale skills på CRAFT-standen på årets læringsfestival den 13. og 14. marts i Bella Center. På standen kan du også møde en bred vifte af it- og innovationsprojekter og høre mere om initiativer om teknologiforståelse.
Standen vil begge dage være fyldt med elever, der arbejder problemløsende og med teknologi som bærende element i alle innovationsfaser. I år får vi også besøg af 12 kommuner, der dyster i kategorierne innovation, samarbejde, it-anvendelse, og så uddeler vi også en fighterpris.
Som noget nyt er der i år også en pris for bedste pitch på video.
Onsdag den 13. marts vil elever pitche deres ideer til et dommerhold sammensat af mange forskellige fagpersoner.
Vil du være dommer? Så send en mail.
Den 14. marts kan man få inspiration direkte fra klasselokalet af elever og lærere.
Du kan også møde en række andre projekter på standen, men vær opmærksom på at enkelte aktiviteter har tilmelding.
I år sætter vi fokus på den nordiske ekspansion af CRAFT. På standen den 14. marts kan du høre om erfaringerne fra et 24 timers online hackathon med fire nordiske lande og de tre selvstyreområder Grønland, Færøerne og Ålandsøerne.
På standen kan du den 14. marts også høre om erfaringer fra Ålykkeskolen i Kolding og elevernes idéer til at løse hackathonets aktuelle case: "Hvordan kan I som elever bekæmpe kedsomhed i klassen".
På standen kan man den 14. marts også møde Coding Class, en elevkonkurrence med de bedste elevprojekter fra Coding Class Cph, som har engageret mere end 2.000 elever i Københavns Kommune dette skoleår.
Vil du se, hvordan elever mener, at AULA kan implementeres, så kan du den 14. marts møde elever fra Mørkhøj Skole, der præsenterer deres arbejde med materialet ”forældreloggerne” – et innovationsprojekt, der drejer sig om at få forældrene til at tage godt imod AULA på den lokale skole. Efterfølgende er der en diskussion på standen om, hvordan materialet kan inspirere til, at man selv kan arbejde med forældreloggerne på egen skole.
Tilmelding til diskussionen skal ske her.
Elever fra gymnasier præsenterer projekter med ’Computational thinking’. Den 14. marts giver en fagkomité af lærere, ledere og konsulenter respons og diskuterer lighedspunkter mellem ’Computational thinking’ på det gymnasiale område og det nye fag Teknologiforståelse på grundskoleområdet. Der er stadig enkelte pladser tilbage som deltager i fagkomitéen.
Hvis du vil deltage i fagkomitéen, kan du læse en beskrivelse og tilmelde dig her.